Ofte stillede spørgsmål til Byensbil.dk

Ofte stillede spørgsmål

Du skal bo i Nye (8200 Aarhus N) for kunne bruge delebilerne i Wemoov.

Kan du ikke finde de svar du søger, så kontakt os endelig på telefon eller mail wemoov@byensbil.dk.

Afhentning af bil:
Bilen afhentes på bilens stamplads. Bilen kan først afhentes ved bookingperiodens start, ikke inden.

Aflevering:
Bilen afleveres på bilens stamplads senest ved bookning/lejeperiodens ophør.

Annullering af booking: 
Send mail til wemoov@byensbil.dk (jf. gældende prisliste).

Betaling:
Du modtager en samlet faktura 1 gang om måneden via mail samt via beskeder i vores bookingsystem. Betalingen foregår via dit registrerede betalingskort.

Bookning:
Når du bliver medlem af wemoov.dk, tildeles der kode til bookingkalenderne for alle bilerne, og du kan dermed selv booke dig ind på en bil.

Bookingperiode:
Medlemmer kan booke helt ned fra en halv time ad gangen og frem.

Brændstof:
Alle priser er inkl. brændstof/EL. Der er benzinkort og brik til opladning i bilen.

Forsikring:
Bilen er dækket af ansvar, kaskoforsikring og vejhjælp.

Nøgle:
Nøgle afhentes i nøgleboks placeret tæt på de enkelte biler.
Koden til boksen bliver udleveret i forbindelse med bookning/leje af den pågældende bil.

Oprettelse af medlemskab:
Udfyld medlemsanmodningen på vores hjemmeside, og du hører fra os hurtigst muligt. Du skal have folkeregisteradresse i Nye for kunne leje biler gennem Wemoov.

Opsigelse af medlemskab:
Send mail til wemoov@byensbil.dk. eller gør det under din profil. Medlemskab kan opsiges med løbende måned + 30 dage.

Selvrisiko:
Ved skade har du en selvrisiko i henhold til gældende prisliste.

Selvrisikoforsikring:
Kan tilkøbes i henhold til gældende prisliste. Tilvælges selvrisikoforsikringen, bliver selvrisikoen ved skade på bilen reduceret betydeligt (se prisliste).